Alla inlägg den 17 mars 2010

Av fia - 17 mars 2010 10:32

Semester låter väl som en självklarhet för dom allra flesta och det är nog så. Det är grädden på moset efter ett års slit på jobbet.

Som egen företagare är det inte så självklart att ha semester.

Själv har jag inte haft mer än tio dagars ledigt på raken de sista femton åren.

Mr L han som jag lever med har nog max haft en vecka sedan 1985 sedan han tog över gården. Hur överlever man undrar ni säkert ?

Jo vi försöker att sätta guldkant på vardag och helger lite då och då.

Vi kan gå ut och äta gott på resturang mitt i veckan. Gå på bio.

Packa pickninck korgen en fin sommarkväll och sitta och titta på solnedgången.

Någon weekendresa med lite lyx som massage .

Vi lever i nuet och väntar inte att på semestern ska vi göra det och det.

Det blir ett sätt att leva och jag vet inte om jag saknar att ha semester. Vi har det så himla bra ändå trots att vi jobbar ganska mycket under vissa perioder.

Vi kan också åka bort några dagar själva.

Ifjol höstas åkte jag och dottern till Grekland tex.


Varför jag kom och tänka på detta var det att en bekant började prata om att i sommar hade hon bara två veckors semester men kunde ta ut en till hösten och det var som hela världen höll på gå under. Givetvis svarade jag att det var väl inte bra och ömkade med. Efteråt kom jag o tänka på mig själv ,Herregud hade jag haft två veckors semester att se fram emot mitt i sommaren skulle det ha kännts som att ha vunnit på lotteri.

Nä i fortsättningen tänker jag inte ömka dom som får lite semester dom vet nog inte hur bra dom har det.

Vad säger ni ?


Fia


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards